ACTIONTRIP NEWS RSS
LOGIN | REGISTER
USER     PASSWORD  
 Forgot username or password? Click here.
The Sims 3 Announced, Screens
Filed under: THE SIMS 3, EA

The day has come when EA announces a third installment in its incredibly popular The Sims series. The Sims 3 is being described as a next-gen flagship PC game, featuring an open living neighborhood and more.

Here are some of the features currently highlighted by EA:

  • New Seamless, Open Neighborhood-Explore the Neighborhood Freely.
  • New Create A Sim-Create Any Sim You Can Imagine.
  • New Realistic Personalities-Every Sim Is A Unique Person, With A Distinct Personality
  • New Unlimited Customization-Everyone Can Customize Everything!

If you're keen to find out more, check out this press release.

"The new engine and technologies in The Sims 3 are designed to unleash the player's imagination with realistic looking Sims who have distinct personalities and a seamless living neighborhood for them to discover," added Ben Bell, Executive Producer on The Sims 3. "Players are going to be thrilled by the level of realism in The Sims 3!"

The startling fact about The Sims is that the franchise sold a whooping 98 million games worldwide and was translated into 22 different languages.

Thus we come to the end of all things... well, not right away, but some time during 2009 when the game hits stores.

Check out the screenshots from The Sims 3 right here.

More info and media is bound to arrive on the game's soon to be launched web site.


submit to reddit


23 post(s)
Reader Comments
cr3am Mar 19 2008, 10:24 am EDT
So.... I don't get it.
unskinnybob Mar 19 2008, 10:29 am EDT
Gimme SIMS3 online, where everyone's gay sim can fuck around together and my sim agent 47 can headshot them all. Better yet, get me an adress list of Sims players, a 45, shitloads of ammunition and a couple plain tickets.
Un Om Bun [STAFF] Mar 19 2008, 11:38 am EDT
It's not only ugly as fuck, but depressing ! Gaming sure works in mysterious ways...
  Fedorro: True, true.
IcedEarth Mar 19 2008, 11:45 am EDT
That image fills me with sorrow. Sorrow and gas.
Vader [STAFF] Mar 19 2008, 11:48 am EDT
"Sorrow and gas."

There can hardly be one without the other.
Vodoo Mar 19 2008, 11:57 am EDT
will sims still talk like Bobcat Goldthwait on expired meds after a colonoscopy ?
  danishpussy: That is hands down the best description of "Sim speak…
MrBored Mar 19 2008, 12:32 pm EDT
Can't wait. Cause everyone will try this game at least once. I always give them a try, make some lesbians and make then do weird shit
  Un Om Bun: Lesbian love triangle, cheating on eachother in the b…
MiG-29 Mar 19 2008, 03:09 am EDT
Is it me or everybody looks like an alien? Fix that, EA! I hate Sims! I'm going to buy this one!
skribb Mar 19 2008, 03:09 am EDT
It looks crappier than Sims 2. For some goddamn reason.
War1ock Mar 19 2008, 03:26 am EDT
Shit it is shit the 2 one did'nt have reall life shit in it MER
Fedorro Mar 19 2008, 03:59 am EDT
Ok. So there is 98 million fuckers around the world playing Sims because they suck in real life. And yes, that table in the front really looks like next gen.
  Fatty: i think its 10 million people with 9.8 copies each
Fatty Mar 19 2008, 05:01 am EDT
Vader [STAFF] Mar 19 2008, 05:04 am EDT
What about the 10 million other fuckers who play WoW?
  Fedorro: Add them to the list:)
Baulderan Mar 19 2008, 05:23 am EDT
WAIT!

The objects.... are diagonal to each other. FINALLY! That's one of the many things that piss me off about the Sims. And no diagonal objects are one of those things.
Vodoo Mar 19 2008, 05:40 am EDT
am i the only one who noticed the brain-dead pizza boy in the second picture ?
Fedorro Mar 19 2008, 05:47 am EDT
Oh boy! That game will suck balls like no other.
  Vodoo: 5€ says it tops every game after 48 hours
Vader: That's a good bet. You're betting man, obviously.
MrBored: I'm a boobies man, obviously.
Vader: And a drunk.
MrBored: Kettle.
Yian Mar 19 2008, 06:27 am EDT
Is there a way this game could be modded into an RPG like Morrowind? That would be awesome.
  MrBored: omg lol, I love you Yian.
Vader [STAFF] Mar 19 2008, 06:29 am EDT
Ahahahaha! You wish!
shadowwolf Mar 19 2008, 08:38 am EDT
Lots of really good improvements that might actually make me want to play this game. However until I see, multiple sims can use the stairs at the same time, I'm not buying it.
IcedEarth Mar 19 2008, 12:58 pm EDT
This game is useless without nudity and graphic sexual elements.
  Fedorro: Exactly. Imagine Sims fucking in the shower. Maybe th…
Ren3d Mar 19 2008, 01:44 am EDT
Sheesh, the sims look like characters out of a Hellraiser movie. In fact, I'd rather play Sims with Hellraiser chars than this shit. If this is EA's idea of next-gen...har-har. Good joke.
IcedEarth Mar 20 2008, 11:29 am EDT
Now that you can go around the neighbourhood, you should be able to spy on other Sims having sex, organize orgies, and streak through the streets.
desi Mar 20 2008, 04:16 am EDT
Run for your lives. The End is nigh.
COMMENTS PAGE 1




POST A COMMENT
Username:
Password:




SEND THIS PAGE TO A FRIEND
Easily fill in your friends' emails to send them this page.
 
 
BACK TO TOP
TOP VIDEOS
VOTING POLL

Gonna upgrade my PC for Watch Dogs:

Yep.
Nope.
Gonna upgrade it anyway.
» view results
» view poll archives
TOP SCREENSHOTS
The Incredible Adventures of Van Helsing IIDark Souls 2Risen 3: Titan LordsThe Walking Dead: A Telltale Game Series - Season 2The Elder Scrolls OnlineThe Order: 1886
 
 
TOP COMICS
The Very Much Charted WarsThe Reapers of OrangeRosie The Goat
 
TOP BABES
Three days ago

monitoring_string = "eff2d707bb70db01fa83ebd63e0c5947"